Mert utazni jó

Kína és Peking előkészületek, utazás

2020. január 13. - tSph

Peking télen? Miért ne. Sőt. A legjobb választásunknak tűnik utólag. Kevés turista és jó idő. Ennyi kell csak boldogsághoz, de kezdjük az elején.

Tavasszal jött az ötlet, hogy ha már egyszer karácsonykor az embernek úgyis kötelező kivenni a két ünnep közötti időre a szabadságát, akkor miért is töltenénk azt a két hetet otthon a hidegben, ha ennyi időre bőven el is lehetne inkább utazni valami jó meleg helyre. Terveztünk, álmodoztunk, kalkuláltunk, de repülőjegy vásárlására csak november elején került sor. Ekkorra sok ország és város kombinációján túl voltunk már. Karácsonyra viszonylag jó árú jegyet venni, normális és szintén jó árú szállást találni bárhova is nem egyszerű dolog. Majd egy vasárnap reggel meglett a nyertes útvonal.

Budapest → Peking → Bangkok → Budapest

Budapestről Pekingbe, valamint Bangkokból Budapestre KLM - Air France páros lett a szerencsés kiválasztott. A Air France-nál figyelni kell, mert nekünk foglalás után jó pár nappal tűnt fel, hogy nem adott hozzá automatikusan feladott poggyászt a hazaútra, így azt külön meg kellett vennünk. Nem volt nagy tétel, de azért ha ez a hiba a reptéren derül ki, az sok kellemetlenséget okozott volna. A KLM viszont hozzá adta kérés nélkül. Fura egy rendszer...

A Peking - Bangkok vonalra a Thai Lion Air járatára sikerült jegyet venni. Ennek annyi érdekessége van csak, hogy elvileg külföldi, és több helyen olvasott tapasztalatok alapján magyar bankkártyával nem lehet rá jegyet venni. Hát nekünk sikerült. Vicces és szerencsés eset.

Vízum

Peking, Tianjin és Hebei 2017. december 28-án elindította a 144 órás vízummentesség lehetőségét. Ennek az a lényege, hogy ha a Peking Nemzetközi Repülőtérre érkezel és 144 órán belül elhagyod az országot egy harmadik országba (esetünkben Magyarországról Kína és onnan tovább Thaiföld), a három tartományt pedig nem hagyod el, akkor nem kell a vízum igényléses procedúrát végigcsinálni. Ez lássuk be, hogy idő és pénz spórolás is,  a 144 óra pedig elég sok mindenre elég.

Szép és jó ez a nagy ingyenesség, csupán öt akadályba ütköztünk az utazás alatt.

1: Nem tudunk ülést foglalni az Amszterdam (itt volt az átszállás) - Peking járatra, mert nem volt vízumunk.

2: Budapesten az ott lévő check-in pultos hölgy nem találkozott még ilyennel, nem tudta hogy mit és hogyan kéne csinálnia. Bele telt vagy negyed órába, mire egy kolléganőjével sikerült megfejteniük a helyzetet.

3: Amszterdam repülőterén a beszállításnál szintén nem találkoztak még ilyennel. Itt már az is gond volt, hogy a Bangkokba repülő gép nem Peking, hanem Tianjin reptérről ment. Ment az okoskodás, hogy ez jó, nem jó, lehet e, mi a helyzet. Végül ezt is megugrottuk és felszállhattunk a gépre.

4: Pekingben a határon a fennakadást szintén a Tianjinból való távozás okozta.

*5: Négy nappal később repülés Bangkokba. Poggyász feladva. Mennél át az útlevél ellenőrzésen. Állj. Útlevelet elveszik, elviszik. Vársz. Kicsit vicces, kicsit kiborító, kicsit értelmetlen. Mert hát ha egy ilyen országba bejutottál, akkor kijutni már szerintem nem kéne, hogy ilyen macerás legyen, de hét ez van. Hamar megoldották a problémát, ami nem is volt és viszlát Kína.

Határátlépés, poggyász ellenőrzés

Elsőnek jöjjön pár fontos csomagolási szabály. Ezeket tudjuk, hallottuk, de sose baj ha újra olvassuk, hátha...

• Tölthető elemek, power bank mindig a kézi poggyászban legyen.
  • A összes hegyes, szúrós dolgot tegyük a feladandó poggyászba. (körömvágó olló is, bármennyire kisebb a hegye mint a megengedett 6 cm).
  • Folyadékot öntsük ki, igyuk meg mielőtt átmegyünk a biztonsági kapun.
  • Kabátot, övet vegyük le, zsebeket ürítsük ki. Magassarkút és a bakancsot jobb ha előre levesszük, sokszor levetetik.
  • Kekszet, szendvicset nyugodtan vigyünk magunkkal.

Tippek a csomagoláshoz, repüléshez

Ajánlom mindenkinek, hogy vigyen magával üveget (műanyagot), mert a terminálokon általában van ivókút, ahol meg tudjuk tölteni (bár a csapvíz is iható Magyarországon), így nem kell a drága vizet megvenni a duty freeben. Meg hát a repülőgép levegője tudjuk jól, hogy szárít, így sose árt az a plusz flakon fél literes víz.

A kézi poggyászba én mindig pakolok egy váltás ruhát. Legtöbb esetben nem lesz rá szükség, de megeshet, hogy elkeverik a poggyászunk és csak másnap/harmadnap stb. kapjuk meg. Tapasztalat...

Egy-másfél heti ruhánál többet ne vigyünk magunkkal. Felesleges helypazarlás. Mosni pedig bárhol lehet.

Előbbi miatt ajánlott egy kis flakonba mosószert eltenni magunkkal, de persze ezt is tudunk venni a célállomáson. Ha nincs, majd mosunk tusfürdővel.

Kisestélyi, makkos cipő csak akkor kell, ha Michelin-csillagos helyre készülünk. Nem kell. Totál felesleges.

Nem kell a 400 ml-es testápolót és barátait elvinni magunkkal sehova. Vegyünk 100 ml-es utazós flakonokat és töltsük át amit kell. Jó tudom, van amiből nem lehet. Hajhabot pl. a normál méretűt viszem. Ennek két oka van: nem olyan vészesen nagy és nehéz, illetve a fene se fog kifizetni a mini kiszerelésért majdnem többet, mint egy normálért.

Pakolásnál én mindent ki szoktam tenni az ágyra amit vinni szeretnék. Ezután jön még vagy két kör szelektálás. Át kell gondolni mi kell a szememnek, meg mi valójában.

Repülés

Normál légitársasággal utazva kapunk enni, inni. Van fedélzeti szórakoztató rendszer, ahol egész jó filmek és zenék szoktak lenni. Minden adott egy viszonylag normális úthoz. Ennek nem elrontására ajánlom mindenkinek, hogy még véletlenül se akarjon farmer nadrágban utazni. Kényelmetlen és felesleges. Csak kényelmesen. Macinaci, edzős nadrág, vászon nadrág. Bármi ami kényelmes, rugalmas és persze meleg. A repülőn HIDEG van. Nyomják a légkondit mint a fene, úgyhogy a kényelmes vastag bekuckózós pulcsit se hagyjuk otthon. Én a cipőmet is mindig levesszem, emiatt egy plusz vastag zokni is van nálam.

Belépés Pekingbe

Miután a repülőről beérsz a terminálba és mész jó ideig, lesznek majd csodás kis monitorok. Egyiket kiválasztod, oda mész, és az utasítás szerint az összes kezed összes ujjáról beszkennelik az ujjlenyomatot. És már benn is vagy a rendszerben.

A repülőn kiosztanak egy Arrival card nevezetű papírt. Na már most, mivel mi a 144 órás vízummentes csodára pályáztunk ezt nem kellett kitölteni. Helyette a lenti képen látható nyomtatvány van.

Kitöltöd, beállsz a sorba. A kiutazásra szóló repülőjegy kelleni fog, vedd elő. Pár perc alatt meg is kapod az igen fantasztikus, QR kóddal is ellátott matricát. Irány a határ, ahonnan már csak rövid idő választ el a kínai fővárostól.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hybe 2020.01.13. 22:29:47

Egy másik utazós blogban a szerző pont a macinaciban repülőre szállókat hozta fel, hogy "na, azok biztosan magyarok". :-D

bkkzol 2020.01.13. 22:51:01

Gyakorlatilag semmiről nem szól a blog. Talán azt tudtuk meg, hogy drágának találja a mini kiszerelésű hajhabot.

Mad Mind 2020.01.14. 12:52:23

Nekem még sosem volt bajom farmerban utazással.
Az mondjuk nem derült ki, miért jó Pekingben mínusz fokokban várost nézni.
Nem igazán melegebb, mint Magyarország.